Csillagok Háborúja I - Baljós Árnyak - Kérdésözön

    | Posted in Címkék: kritika star wars csillagok háborúja vérnyúl |

    45

     

     

     

    Jó napot!

    Igen, tudom, hogy már négyszáznyolcvanezerszer feldolgozták a témát -bár én csak egyet láttam, és bizonyára, ha valaki olvasott már kritikát ezzel a filmmel kapcsolatban talál majd némi átfedést az olvasott/látott/hallgatott kritikák és az én kérdéseim között, de a plagizálás nem az én műfajom. Ha talál is valaki hasonlóságot, azonosságot, az azért lehet, mivel másoknak is szemet szúrtak az általam is megkérdőjelezett baromságok faszságok elcseszettnagy logikátlanságok dolgok. Plusz, ha valaki egy igazán kimerítő Star Wars (és egyéb igen klassz) kritikákat szeretne nézni, javaslom keresse fel a RedLetterMedia oldalát, amihez ők nyúlnak az arannyá változik. Megemlíteném még halkan, hogy a videóim főleg a sci-fi és/vagy Star Wars fanoknak szól. A Baljós Árnyakat legalább egyszer látni kellene, hogy az itt elhangzottakkal kapcsolatban igazán képben legyünk. Nos ennyi, jó szórakozást!

    u.i.: a hajónapló nem hazudik, anno valóban olyan botrányos körülmények között kellemetlenkedtük végig a baljós árnyakat. A fura az, hogy ugyanott néztük meg többek között pl az Ötödik elemet és a Starship Trooperst is (ez utóbbit zsinórban kétszer -preinternetikus idők ugye :) viszont ezeknél nem nagyon tűnt fel a fapados cinema... ez tán jelenthet valamit.

     

    A bejegyzés trackback címe:

    https://mrbloodbunny.blog.hu/api/trackback/id/tr83476252

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.19. 21:47:56

    Az 1-2-3 maszatolás. Egy nulla,semmi. A Dűnét (Sting-es változatot)azért tartom sokkal-sokkal többre, mert szól is valamiről a film, nincs teleokádva CGI-szarokkal. Értjük a főhőst,értjük a cselekményt. A sztorijukban van hasonlóság, még is kidolgozottabb. A Star Wars "csillaga leágazott". Csak a 4-5-6 az igazi. Ez persze az én magán véleményem.

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.19. 22:03:09

    @mutant: ismét tökéletesen egyetértek. a Dűnének először a tv-s verzióját láttam, és abban is fel lehetett fedezni klassz dolgokat, pl a jelenetek tónusához alkalmazkodó színes megvilágítást, mint pl színházakban, a drámai v félelmetes hatáskeltés érdekében. De a régi Dűne valóban pazar, imádom, nagyjából ugyanazon okokból mint te. btw az egy olyan film, aminél nálam a szinkronos verzió a favorit.

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.19. 22:21:41

    @mrbloodbunny: Igen,tipikusan az a film, ami szinkronnal élvezhető igazán. Főleg, mert eléggé irodalmira sikeredett a fordítás.

    tozo 2011.12.20. 00:20:05

    Ha valamit megjegyezhetek, a blokád általában arról szól, hogy valamit körbezárnak és nem hagynak megközelíteni vagy elhagyni. Tehát ha elhisszük, hogy blokád alá vontak egy bolygót (és persze van elég űrhajója hozzá) akkor nem lehet olyan irányban elmenni amerre nem találkozik a blokáddal, mert különben nem blokád a blokád. :)

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.20. 00:27:03

    @tozo: jogos a két pont, csakhogy a filmben többször is látni, hogy hogy úgy helyezkednek el mint pl a Szaturnusz körül az ő gyűrűi, és nem úgy mint pl a Galaxis utikalauz stopposoknak-ban a Vogonok, akik valóban teljesen körülvették a bolygót. De még ha elég jól körül is zárták, hát muszáj volt 2 méterre mellette elrepülni? :)

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.20. 09:45:08

    Of kórsz megint hibátlan lett a videó, jó rég láttam már én is a filmet, de nem különösebben vágyom rá újra.
    Egyébként úgy féltávnál Star Treket mondasz Star Wars helyett, de lehet, hogy csak én értettem félre.
    A Dűne filmet mea culpa nem láttam, csak a könyvet olvastam, az viszont tetszett.
    Apropó: A klónok támadásáról nem várható hasonló kaliberü összeállítás?

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.20. 10:26:30

    @Swarm: hát már tán csak meg tudok különböztetni egy wars-t egy trek-től?!? :)
    a Dűnét én is ki szerettem volna olvasni, amikor is szóltak, hogy akkor már a Herbert fiacskája által írt Dűne előzményekkel kellene kezdenek, 3 igen vaskos könyv, + utána jött volna maga a Dűne... szóval inkább kiolvastam Ian Watson teljes Warhammer 40k univerzumát.... és milyen jól tettem! Ha nem olvastad, csak ajánlani tudom. Minden sci-fik közül nálam az viszi a pálmát!

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.20. 10:32:31

    ja, többen ajánlották a klón wórszt! az mi? nem a II rész (a klónok támadása) ugye?

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.20. 10:53:56

    A Klón wórsz az animációs sorozat, ami kövezzetek meg, de nem olyan rossz, mint amilyennek kinéz. Persze nem szarik spanyolviaszt, de én kellemesen csalódtam benne.

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.20. 13:33:33

    @Swarm: Szerintem...na hagyjuk a klón wórszt :D

    @mrbloodbunny: Az előzmények nélkül is élvezhető a könyv, bár baromi régen olvastam.

    Én nem értem az SW köré fonódott kultuszt. A 4-5-6 tényleg jó, de nekem nagyon lyukas a teljes sztori. Maradok Trekes, de csak is TOS-os;)

    Zanphagras 2011.12.20. 14:05:21

    @mrbloodbunny: Ami azt illeti, én az előzményekkel kezdtem a Dűnét, amiket a Brian Herbert írt, és azok - WAAAAAGH - rettenetesek voltak. Olyan dolgokat fejtettek ki benne, amik az eredeti Dűnében említés szinten jelentek csak meg, ezért nagyon várta ás vette sok rajongó. De jaj, ezek rossz könyvek.
    Aztán hirtelen elértem a Frank Herbert-féle eredeti kötetekig... és katarzis, megtisztulás, gyönyör és nagy zsírság.
    Szóval, semmi elősztori. Anélkül is érthető és élvezhető a Dűne. Sőt...

    bbbarniii 2011.12.20. 15:51:00

    EZ a Clone Wars: www.imdb.com/title/tt1185834/

    Ez még a prequeleknél is rosszabb, nem tréfálok...

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.20. 16:36:24

    Jááááj! Új videó! Köszönjük Nyúl!

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.20. 17:35:47

    @Barnileonidasz: Van film belőle? Nem is tudtam róla :D Én a Cartoon Networkön futó sorozatból láttam kb 3-4 részt, azok nem voltak rosszak.

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.20. 19:14:20

    Igen, a mese nem annyira rossz.

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.20. 23:22:52

    @mutant: remek (most veszítek pár szavazót, de) annak ellenére, h imádom a régi 3 wars-t, én is inkább vagyok trekker (nyilván TOS)
    @Barnileonidasz: @Swarm: hááátöööö, 20 percet bírtam. De ez az én hibám, mivel én ehhez már öreg vok, komolyan, + nem igazán csipázom, ha CSAK lőnek és lőnek és lőnek meg fénykardoznak meg ugranak 80 métereket, és ennyiben merül ki a karakterábrázolás, meg a sztori úgy cuzamme, de az utolsó szöget Obi Van elterelése/időhúzása verte be a koporsómba... lehet, hogy a sorozat jó, azt nem láttam, sőt lehet, hogy ez is jó, de nem nekem való... persze nyilván végignézem ha már elkezdem én baromállat!

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.21. 02:08:19

    A másik 2 részről is tervezel videót, vagy csak ez az egyetlen rossz SW rész? Szerintem a másik 2 az sokkal jobban sikerült, de azért azokról is lehet videót készíteni... :)

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.21. 08:46:44

    @mrbloodbunny: Egy Cartoon Networkön futó animációs sorozattól, amiben ráadásul rég ismert szereplők vannak (néhány kivétellel) miért akarsz te részletes jellemrajzot? Ennek pont az a lényege, hogy csim-bumm zenekar és durvulás legyen 8-10 éveseknek. Történet jóformán nincs az tény.

    No, de a sci-fi nem az én terepem, úgyhogy a szubjektív véleményem ennyiben kimerül.

    The Cube 2011.12.21. 11:49:56

    @Swarm: Nem akarok bloodbunny nevében beszélni, de nekem is kb ezek a problémák merültek fel az animációs film közben és a sorozatot is elég jól ismerem. Szval ha már továbbmegy a történet akk a karaktereknek fejlődniük kéne, de legalább jobban megismerni őket, ha már annyit látjuk az életüket. Ebből persze semmi sem jelenik meg. A legtöbb rész története pedig annyira semmitmondó és logikátlan h az még a baljós árnyakat is alulmúlja. Rengeteg akció amit általában 4-5 fős kommandó hajt végre, nem jön át semmi a WAR-ból, hiszen alig van olyan rész ahol nagyobb összecsapás van, és ott is ált űrcsata ismét 4-5 űrhajó között. Jó h fiataloknak, nagyon fiataloknak szánták a sorozatot, de ennyire őket sem kéne hülyének nézni és a forgatókönyvet nem egy tucat majomra bízni. Tisztelet a kivételnek, mert van néhány érdekes kérdés amit felvetnek a sorozat közben, pl mikor kiderül h mi lesz a "selejtes" klónokkal, na arra azt mondtam h valami és akk egyúttal beleláthattunk a klónok kiképzésébe is, bár azt kell mondanom h végül mindkét érdekesnek induló történetszál ismét csak 5 éveseknek való blődségbe fordult át. Sztem is nézhető, de ha elkezdesz közben egy pillanatra is gondolkodni, hogy mit látsz akk inkább leszel ideges, mint elégedett a rész végére.

    The Cube 2011.12.21. 11:52:51

    Egyébként Mrbloodbunny, nemrég néztem meg újra a Jelek című filmet és bár szeretem, de olyan szintű logikátlanságot és baromságözönt tapasztaltam h szerintem vmikor készíthetnél róla egy videót, remek alapanyagnak tűnik számomra.

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.21. 13:10:57

    @The Cube: Szerintem ilyen alapon napokig lehetne sorolni a filmeket, mert azért nem csak 1-2 film tartalmaz logikátlanságokat... :)

    The Cube 2011.12.21. 13:26:51

    @Svejk.: Sok filmben van logikátlanság, de a Jelekben 1. rengeteg van 2. a film alapszituációját és egész történetét logikátlan kijelentések alkotják Egyébként a színészi játék és karakterek is megérnek egy misét, néha amit művelnek vagy mondanak.

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.21. 14:36:11

    @The Cube: Akkor ezek szerint nekem azért volt tűrhető, mert valami nézhetetlen fost vártam. És ez lényegében így is van. Egyáltalán nem érdekelt, hogy mi logikus, mi nem. Ha egy filmet nézek, oké, de itt kajálás közben félszemmel figyelve... szerintem érted.

    The Cube 2011.12.21. 14:41:51

    @Swarm: Épp ezt mondtam én is h ha csak "úgy" nézed és nem foglalkozol vele annyira akk jó, csak ha már elkezdesz egy kicsit is agyalni a dolgok miértjén és hogyanán akk bukik az egész. Kajálás közben élvezhető elfoglaltság :D

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.22. 03:11:53

    Svejk. 2011.12.21. 02:08:19
    A másik 2 részről is tervezel videót, vagy csak ez az egyetlen rossz SW rész? Szerintem a másik 2 az sokkal jobban sikerült, de azért azokról is lehet videót készíteni... :)

    nana? :D

    DosEvolution 2011.12.22. 20:01:12

    Nagyon fasza lett a videó! Lesz még folytatás?

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.22. 21:51:00

    @DosEvolution: @Svejk.: @The Cube: @Swarm: @mutant: terveztem, de előtte még hátra van egy másik lista. a clone warsról pedig még egyszer annyit, h nem szerettem volna egy ilyen komment warst kirobbantani, annyi van csak, h nekem a New Hope és a Jedi visszatér alapján nem ez jött le Anakinról. ebben a rajzfilmben totál arrogáns, önfejű, hőzöngő unszimpi karakter, nem úgy mint az előbb említett 2 filmben (jó, a hope-ban csak beszélnek róla, de mosolyogva, mint aki egy kedves ember, egy igaz barát volt)
    nagyon örvendek, ha tetszett, ilyenkor gondolom úgy, h megérte az a néhány hétnyi *@&#$%¤ä ami a készítéssel járt :/

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.23. 12:14:41

    @mrbloodbunny: Szerintem mindig arról írj, ami téged érdekel, vagy amit meg szeretnél osztani. Sok blog abba a hibába esik, hogy mindenről ír, csak címlapos legyen. Sok sci-fi blognak fogalma sincs arról, hogy miről is valójában ez a műfaj:) Belekeverik a különböző tudományágakat is (pl. csillagászat). De nem csak a filmes blogok esnek ebbe a hibába, hanem sok másik is. Elbulvárosodnak, hogy úgy mondjam. Akkor meg mi értelme blogot csinálni? Nem értem.

    Fnix · http://fnix.eu 2011.12.23. 16:48:51

    @mutant: Igazad van, blogoknak erről kellene szólniuk. Ezért is vagyunk itt :)

    freak36 2011.12.23. 19:03:11

    Bocs, de nem tudtam megállni, hogy ne reagáljak erre a videódra.

    Nos, csupán azért, mert kötelességemnek érzem, ha nekem valaki feltesz egy kérdést, akkor én megpróbálok neki arra válaszolni, így megpróbálok neked is választ adni Sztár Vársz témájú kérdéseiddel kapcsolatban.

    Elsőnek a Jedik galaktikus-jogi tájékozottságukra voltál kíváncsi. Az első (pontosabban a negyedik) Star Wars filmben elhangzik, hogy (vigyázat idézet következik) "a régi köztársaságban a jedi lovagok voltak a béke és az igazság őrei". Na mint békefenntartók nem ártott, ha kicsit tájékozottak voltak jogi ügyekben, hiszen diplomáciai tárgyaláskor jól jöhet az a kevés kis tájékozottság e téren, és nyilván az sem meglepő ha a főkancellár békefenntartókat küld, ha a békét kell fenntartani, hiszen a jediknek ez volt a "munkájuk". Amúgy, ha már itt tartunk, tényleg nem értem, Yoda mért nem úgy tanította Luke-ot, hogy ő belőle is olyan hivatásos béke őr legyen, mint az előző dzsedik voltak (igaz, hogy szegény Luke lenne az egyetlen békefenntartó jedi a Birodalom korában, de akkor is).

    Obi-Wan ekkor még tényleg csak padawan. De ha már itt tartunk Qui-Gon Jinn sem jedi-lovag, hanem jedi-mester, mégis Panaka kapitány szemrebbenés nélkül le lovagozza: "Ebben nem értek egyet a lovaggal". És ha már itt tartunk, miért mondja Han Solo Luke-ra a Jedi visszatér elején, hogy "Mi az, hogy Jedi-LOVAG", mikor egyszer sem kapta meg a lovag rangot? Ja és, ha már itt tartunk miért mondta Ben, hogy a jedi-lovagok voltak a béke őrei a régi köztársaságban, mikor volt még a lovagokon kívül egy csomó mester és padawan? Na mindegy.

    A következő amit helyesbítenék az az, hogy a kereskedő testületek A gonosz csuklyás hologram parancsára vették blokád alá a Naboo bolygót, a kereskedelmi utak megadóztatása csupán ürügy. Ja, amúgy nem tudom honnan van a nagy droid-seregük, lehet, hogy nyerték valahonnan, talán azzal kereskednek, esetleg a Star Wars univerzumban minden nagyvállalatnak van droid hadserege, nem tudom.

    "A főkancellár követei átszállnának az önök hajójára"
    "Jöjjenek csak. A blokádunkal nem sértjük a törvényeket"
    Szóval elhangzik, hogy a főkancellár követeket küldött, és a gyáva helytartó egyből menti magát. Hol itt a probléma? Gunray helytartót én, személy szerint, úgy ismertem meg a három filmből, mint egy gyáva, könnyen manipulálható személy, akit a Sith nagyúr gyakorlatilag madzagon rángat. Talán nem olyan meglepő, hogy egyből hárít. Egyébként teljesen hasonló szituációk szoktak lejátszódni a magyar parlamentben is (hogy Orbán Viki mennyiszer szokott Gunray helytartóhoz hasonlóan mentegetőzni).

    Next észrevétel: A protokol megsejti, hogy ezek valószínűleg jedik. Nos, én nem tudom hogyan és mire szoktak egyes protokol-droidokat programozni ebben a messzi messzi galaxisban, de biztos vagyok benne, hogy egy köntöst és egy f***om tudja milyen, jellemzően jedik által viselt öltözéket fel tud ismerni. Vagy, ha ezt nem talán szemet szúrt neki az övön ott fityegő fénykard.

    Aztán a következő dologban viszont teljesen igazad van. Lényegtelen, hogy a követek jedik-e vagy sem meg kell tőlük szabadulni, hiszen akadályozzák a "sátán" tervének további zökkenőmentes menetét.

    Aztán a méreg: lehet, hogy az űrhajón zárva volt a méregbolt, így be kellett érniük a színessel. Amúgy meg lényegtelen, mivel, ha elég sokáig be van zárva az ajtó, előbb-utóbb úgy is meghalnak. Csakhát azok az undorító varangyok alábecsülték a jediket érthető okokból:
    -Volt már dolga jedikkel?
    -Még nem.

    "Azt nem tudom hogy, de lejutottak a Naboora"
    Nos alig másfél perccel azelőtt, hogy mutatják őket lent, a bolygón, elhangzik egy ilyen mondat kvájgontól: "elbújunk két külön hajón, és odalenn a bolygón találkozunk". Azt hiszem elég egyértelmű.

    Nos a bolygómagos felvetésednél arra következtettél, hogy "a droid hadsereg a bolygó másik oldalán szállt le, mint ahol az a város található ami megszállásra vár". Hát nem tudom te milyen filmet néztél, de az én verziómban a droid hadsereg az egész bolygót megszállta, nem csak egy várost.

    A nagyhalas dologgal egyetértek. Az a rész nekem sem tetszik

    "Ne a blokád felé". Hát akkor merre menjenek, ha egyszer el akarják hagyni a megszállt bolygót? Forduljanak vissza? Azzal aztán sokat elértek volna a céljukból, de mindeggy. A blokád ugyanis, tudniillik, az egész bolygót körbe veszi, csak úgy mondom.

    Védőpajzs: talán nem valami logikus, de a classic staz wars-ban, mielőtt a lázadók szétlőttek egy csillagrombolót, előtte mindig csillagrombolón lévő radar-szerű valamit (pajzsgenerátort?) lőtték szét: (idézet a ROTJ-ből) "Uram megsérült az elhárítópajzs!
    Nyilván valami ilyesmi lehetett ezen a hajón is ami megsérült, egyébként pedig nem tudom mivel nem vagyok műszaki zseni, főleg nem értek ezekhez a messzi-messzi galaxisból ismert hipper-suzpper űrjárművekhez.

    "A királynő dublőre utasítja a valódi királynőt..." Nos lehet, hogy a királynő súgta a nem királynő fülébe, hogy hagy tisztítsa meg a királynő személyesen a robotot, így hálálva meg, hogy megmentette az életüket. Persze lehet, hogy csak arról van szó, hogy hitelesebb legyen az egész dublőr szituáció, a dublőr lehetőleg nem kivételez senkivel, még a végén valaki észre veszi, hogy az egyik szolgáló nagyon kényelmesen van a többihez képest.

    A következő: a hiperhajtómű. A filmben világosan kiderül, hogy a hiperhajtóművet NEM a pajzsgenerátor szívja le, hanem a menekülés közben a hajó megsérült az alatt az idő alatt amíg nem, vagy legalábbis igen gyenge volt a pajzs rajta és ekkor sérült meg a hiperhajtómű.

    A Tatooin-os résznél Qui-gon tényleg csak egy üzletbe néz be, és tényleg nem próbálkozik más megoldással, hogy eljussanak Coruscant-ra. És tudod, hogy mért nem? Mert nem sokkal később már k***ára nem az az elsődleges célja, hogy megszerezze az alkatrészeket, hanem, hogy megszerezze Anakin-t. Ezért üzletel tovább Wattóval, sőt még fogadásba is belemegy.

    Aztán, szép is lenne, ha Anakin építette volna az egész C3PO-t, igen magasfokú mérnöki tudásra lenne hozzá szüksége (na meg legalább egy egész gyárra). Talán egy kidobott roncsot hasznosít újra, javítja meg, kipótolja hiányos alkatrészeit. És hogy honnan vannak hozzá a szükséges alkatrészei? Talán guberál, végülis elég sok ronccsal van tele az a város, szinte minden sarkon látni egy kidobott robotot.
    És hogy hogyan segíthet C3PO az anyjának? Talán segít neki szerelni, megágyazni, teát főzni, vagy mosni. Igen mosni, ugyanis egy másik Star Wars filmben is volt szó róla, hogy szrípióó mossa a ruhákat. Najó pontosabban a ruhák szárításáról volt szó, de nyílván előtte ki kellett azokat mosni. Szóval elég sokféle módon tud segíteni.

    "Váltsuk le". Komolyan gondolod, hogy csupán ez az egyetlen mondat az a nyomós érv, ami miatt a jelenlegi kancellárt leváltják? HAVER! Te tévedésben vagy. Már a film elején, a feliratokból kiderül, hogy a jelenlegi "kormány" képtelen cselekedni a blokád alá vont Naboo bolygó érdekében. És miért? Mert nem elég erős a vezetője. Vagy legalábbis Palpatine intézi úgy, hogy úgy tűnjön, mintha, ami azért elég egyszerű, hiszen Palpi ott van mindkét oldalon. Így ő úgy keveri a kártyát, hogy mindenki tudtára adja: ez a kormány bizony gyenge.

    A jedi tanács: Akár hiszed, akár nem, de Lucas szándékosan "arrogáns seggfej" jediket jelenített meg. Ez a lényeg. Ugyanis ez a besavanyodott, a szabályokhoz görcsösen ragaszkodó jedi világnézet áll az egyik középpontjában Anakin későbbi áttérésében a sötét oldalra. Qui-gon volt a kivétel aki sokkal barátibb módon tanított, de ő ugyebár meghalt és nem taníthatta Anakin-t, de elég időt töltöttek együtt ahhoz, hogy Anakin az ő nézetei szerint lásson. Windu "köcsögsége" is nagy szerepet játszik ebben, hiszen azóta, hogy kimondta "Nem, nem lehet jedi" folyamatos rivalizálás van közte és Anakin közt, és Anakin ezért is fogja majd később olyan dühösen levágni a kezét a harmadik epizódban. És miután megtörtént a 66-os parancs Obi-Wan bizony belátja hová vezetett ez a fajta tanítása, és ezért nem fogja ugyanazt a hibát elkövetni Luke tanításánál. Őt ugyanis már nem vasszigorral, hanem sokkal barátságosabban, Qui-gon-éhoz hasonló tanítási módszerrel tanítja.

    A "véletlenülös" részhez volna néhány észrevételem:
    Star Wars epizód 4 A new hope: Miután véletlenül pont Luke-hoz került R2, aki véletlenül a közelben lakó Kenobit keresi, azok véletlenül elkerülnek a Halálcsillagra, ahol véletlenül ott van Leia hercegnő. Ezután a halálcsillag összes tízezerfős rohamosztagosa rááll néhány emberre, akiket véletlenül egyszer sem sikerül eltalálniuk, akkor sem, ha egy helyben állnak. A film végén pedig véletlenül csak Luke-nak sikerül elpusztítani a Halálcsillagot, véletlenül sem valaki másnak abból a 30-40 vadászgépből.
    Ajaj, úgy látszik a Star Wars-ban túl sok minden történik véletlenül.

    Végezetül pedig a James Bond kellékek: Nos goondolom senkit nem lepek meg azzal, ha azt állítom: egy sci-fiben sci-fibe illő dolgok vannak. Talán nem meglepő, ha egy SW-ben, ahol minden tele van csilli-villi repülő járművel előfordulnak James Bond-os kütyük, vagy még azoknál is modernebb cuccok.

    Nos, csak ennyit szerettem volna a videóhoz fűzni.

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.23. 21:04:57

    @freak36: Ezzel csak az a baj, hogy a sok akciós-CGI-szarságtól rohadtul nem tud az ember a sztorira és a szövegre koncentrálni :D

    @mrbloodbunny: Egyébként valamiért nekem az SW nem 100%-osan sci-fi. Inkább fantasy és sci-fi keveréke.

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.23. 23:05:54

    @freak36: ótvar (jobb esetben) 2 dimenziós karrakterek, csillivilli cgi... fosadvány sztori... no nézzük:
    -jogi ügyekben is otthon lévő igazság bajnoka egyedül Dredd bíró, egyetlen pillanatot nem láttunk egyik részben sem ami akár csak utalna arra, hogy ők jogászok is
    -obi a film végén megkapja a jedi LOVAG címet, és angolul is folyton Knight-ot emlegetnek.
    -"Ne a blokád felé". Hát akkor merre menjenek, ha egyszer el akarják hagyni a megszállt bolygót? Forduljanak vissza? Azzal aztán sokat elértek volna a céljukból, de mindeggy. A blokád ugyanis, tudniillik, az egész bolygót körbe veszi, csak úgy mondom." a blokád gyűrű alakban helyezkedett el mint a Szaturnusz körül az ő gyűrűje, nem vette körbe a bolygót, mehettek volna bőven más felé.
    -"A királynő dublőre utasítja a valódi királynőt..." Nos lehet, hogy a királynő súgta a nem királynő fülébe, hogy hagy tisztítsa meg a királynő személyesen a robotot, így hálálva meg, hogy megmentette az életüket" ezt te sem gondoltad komolyan. tudom, hogy nem!
    -"Aztán, szép is lenne, ha Anakin építette volna az egész C3PO-t, igen magasfokú mérnöki tudásra lenne hozzá szüksége" mert egy szupergyors légifogat építéséhez nem kellenek mérnöki ismeretek gondolom szerinted...
    a többit már nem olvastam, de te tudod, ha tetszett nézd meg még 100x, én meg nézem a robocopot inkább. jóéjt

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.12.23. 23:13:13

    @mutant: igen, ez inkább science fantasy volt, ahol érdekes karakterekkel izgalmas dolgok történtek, csak történetesen az űrben. sosem magyarázták el, hogy működnek a hiperhajtóművek, vagy mi is az a protontorpedó, vagy h a protokoll robotokat kik gyártják. btw láttad már a "2010 a kapcsolat éve" c scifi-t? ha véletlenül nem, akkor ajánlanám figyelmedbe. ma néztem meg tizedjére, és egyszerűen nem tudom megunni.

    mutant · http://universal.blog.hu 2011.12.23. 23:36:31

    @mrbloodbunny: Ismerem természetesen:)Most egyelőre az új Majmok bolygójával nem tudok betelni:)

    freak36 2011.12.24. 08:11:54

    @mrbloodbunny: Na lássuk:
    -"obi a film végén megkapja a jedi LOVAG címet, és angolul is folyton Knight-ot emlegetnek." Igen, és? A SW-ben a jedi lovag kifejezés nem csak a jedik rangjára utal, hanem általános "gyűjtő fogalom" is. Rengetegszer emlegetik őket úgy, hogy jedi-lovagok, holott nem is mindegyikük lovag.
    -"a blokád gyűrű alakban helyezkedett el mint a Szaturnusz körül az ő gyűrűje"
    Hát azt melyik filmben? Egyébként, ha így is lett volna, talán nem nevezték volna blokádnak.
    -"ezt te sem gondoltad komolyan" Persze, hogy nem:D
    -"mert egy szupergyors légifogat építéséhez nem kellenek mérnöki ismeretek gondolom szerinted..."
    Na, de mivan, ha azt is úgy guberálta, vagy legalább is csak a hozzá szükséges alkatrészeket? Kétlem ugyanis, hogy egy 9 éves kisfiú csak úgy maga gyártja az alkatrészeket is. Valószínűbb, hogy csak szeret "legózni".
    -"ha tetszett nézd meg" Na álljunk csak meg egy percre kérem szépen! Egy szóval nem mondtam, hogy tetszett volna, sőt azt sem állítottam, hogy egyáltalán szeretem a Star Wars-t. Én a lehető, legobjektívebb szemmel adtam választ kérdéseidre. Én ugyanis nem tartozom azokhoz, akik elvakultan belekötnek mindenbe az új filmekben, de azt sem állítom, hogy azokhoz tartozom, akik elfogult SW rajongók és mind a 6 részért elvakultan rajonganak (igen, az újakért is). Én csupán úgy gondolom, hogy objektív szemmel egyáltalán nem rosszabb vagy jobb az egyik trilógia a másiktól.

    Swarm · http://filmfreakblog.blogspot.com 2011.12.24. 10:03:37

    @freak36: Pedig objektív szemmel pont, hogy jóval gyengébb az új trilógia a réginél. Itt nem a logika, történet és egyéb dolgokra célzok, szerintem a sith-ek bosszúja kivételével az első 2 filmből nem hozták ki azt, ami bennük rejlett. A régiben szvsz jobb karakterek, izgalmasabb kerettörténet és változatosabb cselekmény volt. Az egy olyan univerzumot kreált, ami mindmáig az egyik legjobb a filmvilágban.

    Sólyomszárny 2011.12.25. 00:07:15

    én egy SW rajongó embörnek gondolom magam. nem tudom oda vissza a sátblistát és a mögöttes dolgokat, de a 4-6 részt 1000x láttam, X-Wing, Tie Fighter, Rebel Assaultok, Dark Forces-ok, Jedi Knight-ok, csilliárd SW könyv alap. élvezni szeretem a SW univerzumot.

    viszont mr.vérnyúl kritikája előtt évekkel, pontosan mikor kijöttem a Baljós árnyak vetítéséről, megfogalmazódott bennem egy nagyon egyszerű és tömör kérdés: MIÉRT???!

    Dr. Lucas BÁRMIT alkothatott volna. Olyan névnek kellett egy új-régi részt kovácsolnia, amely esetében nem hiszem, hogy mindenféle "külsős szakértők" tanácsait kellett volna megfogadnia, mert volt zseton a farzsebben. Bármit is rak abba a filmbe kasszasiker, mert a nézők egyszerűen szomjazták a SW folytatást! Pontosan emlékszem arra a pillanatra (értsd: itt van a szemem előtt), hogy elsötétülnek a fények és felcsendülnek az ismerős dallamok. eszembe jut, hogy videó nem lévén gyerekkoromban bátyám tudta elfütyülni John Williams örökbecsű hangjegyeit és mennyit kellet kuncsorognom érte, hogy megtegye. életem első könyve a Csilalgok Háborúja című alkotás volt, amit általános iskola 1. osztályában kezdtem és több, mint egy hónapig kitartott (a Jedi visszatért már 2 hét alatt kivégeztem :)), mire végeztem vele. most itt van a folytatás, ülök a moziban, el sem tudom hinni. aztán elkezdődik ez a vérgagyi elkefélt valami.. úgy jövök ki a moziból, hogy miért???! MIÉRT?! Dr. Lucas bármit rakhatott volna a vászonra és ideje is volt rá. Akkor miért ez a műanyag jelentéktelen gagyi?

    persze mindent meg lehet magyarázni úgy, hogy aaazt biztos nem úgy értette és aaz biztos nem úgy volt. kéremszépen, ne legyünk már politikusok, aki nem látja, hogy ennek a fosnak köze sincs az eredeti SW univerzumhoz, az vagy hülye vagy vak.

    a 3. résszel szépített Lucas, de csak szépített és nem alkotott maradandót.

    sajnos az a véleményem, hogy az 1-3 rész egy profin felépített marketingstratégia része. azt már meg sem említem, hogy több helyen ellent mond a film előtt megjelent, hivatalos SW könyveknek. persze.. ezt is meg lehet magyarázni, de attól még a PM szégyen.

    gébence · http://soraim.blog.hu 2012.01.11. 11:35:28

    má' megint ezt nézem tanulás helyett :| :D

    mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.01.11. 15:37:31

    @mi ez a zaj?: hiba! ahogy hatodik leniny fogalmazott "Tanulni tanulni tanulni!" jó azt is mondta, hogy mészároljunk le egy csomó olyan embert akik a tanulmányaikkal és tudásukkal magas, pénzes pozíciókba küzdötték fel magukat, szóval... de azért tanulj!
    süti beállítások módosítása